ICO týdne: Kuende

Kuende možná čechy úplně nezaujme podle jména, ale za tímto názvem se skrývá projekt, který mě přinutil obnovit rubriku ICO týdne a shrnout Vám všechny zásadní informace. Není to tedy jen tak ledajaký průměrný projekt, ale vnímám ho jako velmi, velmi zajímavý poklad mezi ostatními ICOčky. Pokud byste se rozhodli do ICO investovat, použijte prosím tento link a podpoříte tím Blockspace 🙂 

 

Tak teď už pojďme od subjektivního pohledu na fakta.

 

Co je Kuende a jaký řeší problém?

 

Kuende je online – offline sociální síť. Jinými slovy – je to sociální síť, která pomáhá lidem žít víc v offline světě. Naráží tím na obrovský problém dnešní doby, že mladší generace prakticky žijí upřené na obrazovky mobilů a počítačů. Online přátelé jsou často důležitější než ti, se kterými právě jste. Asi to nemusím dále rozvádět, všichni víme co mám na mysli. A protože o tom všichni ví, spousta lidí o tom i mluví – třeba zde Simon Sinek.

 

Nicméně Kuende je první projekt, který vidím, že s tím opravdu něco dělá.


Jak Kuende funguje?

Než si k tomu povíme ještě něco víc, podívejte se na toto krátké úvodní video.

Kuende tedy formou her a výzev pomáhá uživatelům, aby šli ven a bavili se jako lidi. Tyto výzvy může přidávat jak firma sama, tak i jakákoli společnost, nebo jednotlivec, který drží dostatečné množství tokenů KUE (viz dále). No a aby to nebylo tak bezduché, pokud danou challenge splníte, tak dostanete jako odměnu Kuende points, což je druhý token (budeme se o tom bavit dál.)

Když si tedy dáme příklad, tak můžeme mít třeba cestovní společnost, která se rozhodne vytvořit pro nadšené cestovatele výzvu – vyfotit se u římského Kolosea. Pokud to splníte a uploadujete fotku, dostanete za to Kuende points. Profituje z toho jak člověk, který jednak dostane tokeny a navíc si užije Itálii a třeba pozná další lidi,plnící stejnou výzvu (mají tedy stejné zájmy), tak i cestovka, která prodá více zájezdů, nebo se na soc. médiích zviditelní.

 

Tímto způsobem jde udělat výzvu z jakékoli denní aktivity – třeba máte v neděli volno a chtěli byste si popovídat s lidmi, kteří se zajímají o kryptoměny. Publikujete výzvu a když se sejdete, můžete profitovat ze zajímavého rozhovoru a ještě za to být odměněni.

 

Už tohle samo o sobě se mi zdá jako super reakce na výše popsaný problém. Nicméně Kuende jde s užitečností ještě dál ke globálnějšímu využití – řekněme, že máme jinou společnost, která má svoji kryptoměnu, třeba Ripple. Ripple má stánek na konferenci v New Yorku a pro účastníky konference by rád vytvořil výzvu, aby se vyfotili u jejich stánku. Můžou k tomu využít platformu Kuende, ale odměňovat své followery jejich vlastním XRP tokenem. Kuende tedy může být velmi dobrým marketingovým kanálem pro jakékoli další společnosti – a spolu s nimi se zviditelňuje i Kuende.


Kdo za projektem stojí?


CEO je rumunský podnikatel Pavel Antohe. Osobně jsem s ním byl ve spojení na telegramu a zdá se mi jako fajn, férový člověk. Stejně tak když se podíváte na různá interview, jako třeba tady, nebo tady, je vidět, že se o projekt stará s velkou péčí a  zcela ho spojuje se svým jménem, což je obrovské pozitivum.

Celkově na projektu pracuje tým 24 lidí, z toho například dva bývalí developeři Google. Mají také velký počet poradců projektu – zde bych chtěl zmínit především jméno Charlie Shrem. Je to poměrně známá osobnost na poli kryptoměn, například spojovaný také s peněženkou Jaxx. Na to jak s tímto člověkem navázali spolupráci se můžete podívat zde.

Dále má Kuende už uzavřenou spolupráci se společnostmi jako Sirin Labs, Civic, Stox, nebo IPSX.


Tokeny

Celkově budou dva tokeny – jednak Kuende (KUE) bude ten, který je možné koupit v ICO a pokud držíte určité množství těchto tokenů, můžete vytvářet výzvy, nebo pro ně hlasovat. Hlasování je právě proto, aby vznikaly (a měly hodnotu) jen takové výzvy, které dávají smysl komunitě.

 

Druhým tokenem je Kuende Points (KP), který budete dostávat v appce jako odměnu za splnění dané výzvy. Díky dvěma tokenům tedy zaniká problém s velkou inflací KP, což neovlivní hodnotu KUE.


Pokud se rozhodnete do ICO investovat, použijte prosím tento link a podpořte tím Blockspace 🙂


Historie a budoucnost

Tohle je něco, co se mi na celém projektu líbí asi ze všeho nejvíc. Kuende není něco, co by bylo v úplných plenkách a fungovalo tím způsobem, že máme pár hezkých slov na papíře. Naopak, vývoj začal již před 3 lety, kdy dostali investici 2,6 mil. USD a od té doby vše vyvíjejí. Výsledek je ten, že už mají finální produkt, který si můžete sami vyzkoušet – je jak webová verze, tak i mobilní appka pro Android a iOS. Z informací z května 2018 má Kuende kolem 60 000 uživatelů (nyní už pravděpodobně víc), a to bez marketingu.

Mám rád, když můžu investovat do věcí, které sám používám a líbí se mi jak fungují. Ikdyž s appkou pracuji jen chvíli, nemám co vytknout.

 

Co se týče budoucnosti, tak tam jde především o nabrání vellkého obecenstva + další doplňky platformy, jako výzvy ve virtuální realitě a tak podobně. Na konci Q2 2019 chce Kuende mít 3 mil. uživatelů. Pokud se to povede, už to začne být opravdu zajímavé 🙂

 

Celou roadmapu můžete vidět zde


Využití zdrojů z ICO

Tady si myslím, že může být buď klíč k úspěchu, nebo kámen úrazu. 35% vybraných peněz (při dosažení hard capu by to bylo přes 6 mil USD) chtějí použít na marketing. To je oblast, kterou doteď hodně zanedbávali.

Pokud dokáží udělat úspěšnou marketingovou kampaň (jako třeba UBEX), pak může tenhle projekt a jejich token letět do oblak.

Jde o ten prvotní impulz, na který by lidé měli reagovat a registrovat se. Pokud o sobě dokáží dát vědět takovým způsobem, aby to začalo být trendy, budou jejich soc. síť využívat také podniky, aby vytvořily pro lidi zábavu a samy se zviditelnily. A pokud to začnou využívat podniky, pak už se Kuende nemusí starat dál o marketing, protože se jejich appka šíří sama. Pokud ale v tom prvním kroku marketingu neuspějí a nezískají komunitu lidí, pak bude z mého pohledu přežití rizikové.


V jakých oblastech tedy vidím problém?

  • Prozatím nedostatek marketingu a malá komunita (na telegramu asi 7400 členů)
  • Mainsteamové sociální sítě mohou implementovat podobný hravý systém pro své uživatele. Potom by konkurenční výhoda Kuende zmizela
  • Platforma celkově neběží na blockchainu a v této době pro to pravděpodobně ani není technické řešení.

Shrnutí

Myslím si, že celkově jde o projekt s velmi zajímavou myšlenkou, která odpovídá na problém dnešních mladších generací a přichází s takovou formou řešení, která je pro ně zajímavá. Projekt má kvalitní tým a poradce, takže věřím, že se budou držet roadmapy a budou projekt dále rozvíjet. Hlavním měřítkem úspěchu bude získání komunity uživatelů. Od toho se dále bude odvíjet rozšířenost appky a případný větší trend a s ním související hype. 

Určitě jsou tu ale také rizika, které není dobré přehlížet. Jako hlavní problém beru, že sociální sítě jako FB můžou udělat úplně stejnou věc jakmile v ní uvidí potenciál v době, kdy Kuende stále bude na počátku vývoje. Tím by mohly celý projekt ohrozit.

 

Všichni víme, že nyní není doba, která by ICO projektům zrovna přála, proto buďte s případnými investicemi opatrní. Nicméně z mého pohledu by Kuende mohlo být favoritem mezi aktuálními projekty, ikdyž o něm málokdo ví. Pokud se rozhodnete využít tuto výhodu a připojíte se do projektu, budu rád, když pro registraci do whitelistu použijete tento link. Podpoříte tím moji práci, abych v budoucnu mohl přinášet další takové články 🙂

 

Registrace je možná pouze do 15.10. . Od 19.10 do 2.11. bude potom probíhat samotný public sale.

 

KAM DÁL?

Přihlašte se k odběru novinek na Telegramu, nebo Facebooku

Podívejte se na free lekci online kurzu.

Jaké altcoiny mají podle mě budoucnost? 

Přispějte nám na rozvoj stránky

 

Napsat komentář